ponedeljek, maj 14, 2007

Krvosesi

Zjutraj kupim karto za vlak - prodajalec mi jo pomoli s hrbtno stranjo obrnjeno navzgor, da se lepo vidi nalepka rdečega križa, na kateri piše: Teden rdečega križa, teden solidarnosti 10 centov. Vprašam, če lahko dobim karto brez "znamkice" nakar mi pod nos pomoli nek sila uraden poštempljan dopis, na katerem med drugim piše: "...poleg vozne karte obvezno zaračunati 10 centov za teden Rdečega križa." "Ma ja , v redu." rečem, "Saj se mi ne gre za tistih 10 centov, ampak res ne maram, da me kdo prisili da nekaj dam v kao dobrodelne namene. O tem kdaj, koliko in komu darujem, se odločam sama." Prodajalec se na široko zareži in reče: "Prav imate! Tudi jaz mislim tako!" Ob povratku spet kupim karto in niti sledu o krvosesni znamkici. Gospo na postaji povprašam kako je s tem in prijazno odvrne: "Po zakonu smo dolžni zaračunavati vsakemu, vendar se meni zdi to malce nefer, zato raje vprašam." (čeprav mene recimo ni vprašala). Če bi me ob nakupu karte prodajalec vprašal ali želim kupiti tisto brezvezno znamkico, bi jo najverjetneje kupila. Nasprotno pa prisila pri meni vedno naleti na odpor.
Vsekakor mi ne gre za tistih deset centov. Tudi če vsak dan plačam 20 centov, me bo konec tedna to prišlo toliko, kot stane kepica sladoleda, sladoleda pa načeloma itak ne jem. Vendar gre tu za princip. S kakšno pravico "nekdo" določi, da moramo ta teden darovati za Rdeč križ, naslednji teden se bodo morda brezdomci spomnili, da bomo darovali za teden bose noge in tako naprej. Ker živim v svobodni državi (žal sem zadnje čase v to vse manj prepričana) menim, da se imam pravico povsem legitimno odločati, koliko, kdaj in komu bom darovala in v kakšne namene. Če že darujem, darujem posamezniku, ker hočem vedeti kdo bo na koncu ta denar dobil. Raje ga zabrišem skozi okno drvečega vlaka, kot pa podarim neki krvosesni kradljivski združbi, ki ima poleg vsega še krvosesen logotip, ki nakazuje njeno grabežljivost! V preteklosti smo se v javnih občilih o nepravilnostih pri poslovanju Rdečega križa lahko že večkrat prepričali.
P.S. Razglašam kameleonkin teden. Vsak Slovenec naj mi podari 10 centov!

10 komentarjev:

widra wanda pravi ...

Principi, ja, tudi jaz ne maram, da mi nekdo reče to moraš - dobim odpor, pa čeprav bi verjetno brez ukaza tisto reč z veseljem naredila. Moranje vzbudi le upor, odpor, nočeš zato, ker moraš. Z veseljem ti podarim 9 centov ali 11, samo da jih ne bo točno toliko, kot jih hočeš:)In ja, naj živi kameleonkin teden! Praznujemo.

Vanja pravi ...

Vidra, popravljam: Darujte v skladu s svojimi zmožnostmi! ;-)

adj. pravi ...

Dragi dami, očitno nista seznanjeni s konceptom obveznega prostovoljstva. :)

Vanja pravi ...

Obvezno prostovoljstvo že po defaultu ni prostovoljstvo! Obvezno neprostovoljstvo bi se moralo reči potemtakem.

adj. pravi ...

Pa ni tako. Neprostovoljstvo - kaj je to zaena beseda?! To ni nič! Kvečjemu neobvezno prostovoljstvo. To pa tudi ni nič. Ob-ve-zno bos-te pla-ča-li pro-sto-volj-ni pris-pe-vek! Plačati niste dolžni, a če ne plačate, bomo prispevek izterjali. To mi je všeč. Ta Kafkovski duh.

Vanja pravi ...

Ja, ta kafkovski duh je zadnje čase v demokraciji kar močno prisoten.

M. pravi ...

Hmm ok, samo potem si plačala karto 10 centov več, kot je redna cena? Po moji logiki, bi bilo bolj fer, da od vsake prodane karte SŽ darujejo 10 centov za dobrodelne namene. Če že hočejo biti dobrodelni. A to pa ne, ker bi se malo poznalo, saj že tako nimajo dovolj denarja, sploh pa ne za darovanje.
In ja, ne gre se za drobiž, gre se za način kako ti vsilijo nekaj.

Vanja pravi ...

Ta povezava SŽ in rdečega križa mi ni jasna, prav tako tudi ne povezava PTT-SŽ.
Medtem ko sem stala na postaji, sem pomislila da bi z veseljem darovala par ojrov, da bi SŽ malček napedenale izgled postaje. V zlatih časih (cca 10 let nazaj)je dobila celo neko nagrado za urejenost, dandanes pa v koritih za rože poganja regrat, ozaljšan s cigaretnimi ogorki. O klopcah pa niti sledu...

ambala pravi ...

Tudi mene je razkajfal par let nazaj, da sme moral z znamko bit še solidaren. Letno dam kar precej denarja v dobrodelne namene tistim organizacijam, ki se mi zdijo tega vredne. Ne pa da me posiljujejo! Pa nisem dal! Zdaj vidim, da so napadli že SŽ! Super..., kaj bo naslednje? Merkator?

Vanja pravi ...

Ma to s SŽ je že dalj časa na sporedu - čeprav se mi zdi, da si imel včasih opcijo izbire.