ponedeljek, april 02, 2007

Zakaj?

"Jaz delam to tako in tako." "Jaz pa delam to tako." Prav je tako kot delam jaz." "Zakaj?" "Zato, ker se to pač tako dela. Zato."
Tale kruhek iz ajdove moke mi je dal misliti... "Zakaj moramo ajdovo moko popariti", sprašuje Vale? Kaj naj odgovorim: "Zato ker se to pač tako dela. Moja babica dela tako, moja mama dela tako, zato delam tako tudi jaz. To se tako dela..."
Z nekdanjo sodelavko sva enkrat kramljali ob kuhanju kave. Ko je bila kava skuhana, ona vzame džezvo in v že skuhano mešanico nalije malo vode iz pipe. "Zakaj to delaš?" jo vprašam. "Zato ker se to tako dela." mi odgovori in obenem pojasni: "Da se usedlina prej usede." in nato nadljuje z vicem v kontekstu "Zakaj se to tako dela?"
"Mož in žena sta bila že dolgo let poročena in vedno kadar je žena pekla pečenko, je kos mesa najprej razrezala na dve polovici in ga nato dala pečt. Mož se je vsa ta leta spraševal, zakaj to počne, a na svoje vprašanje je vedno dobil enak odgovor: "To se tako dela. Tako dela moja mama, tako dela moja babica in tudi njena mama je delala enako." Potem mu je bilo enkrat dovolj in vpraša ženino mamo: "Povejte mi no, a vi tudi vedno pečenko prerežete na pol, preden jo daste pečt?" "Seveda." odvrne mama. "Tako dela tudi moja mama in njena mama je delala enako. To se tako dela!" Še vedno nezadovoljen z odgovorom mož obišče ženino babico in ji postavi enako vprašanje. "O ja, včasih sem res delala tako, zdaj pa tega ne delam več." pojasni babica. "Res, zakaj pa ne?" jo vpraša. "Zato, ker sem kupila večji pekač!""
Me zanima, koliko je teh stvari, ki jih pač delamo tako kot jih, "ker se to tako dela", pa sploh ne pomislimo, zakaj je temu tako. Mogoče pa je tole z ajdovo moko tudi ena teh stvari. Moram vprašat babico!

6 komentarjev:

Vale pravi ...

Aha, moj dober prijatelj je vedno, ko je skuhal turško kavo še trikrat udaril z džezvo ob ploščo štedilnika ... baje je boljša in se tako pač dela ... jaz si pa vsako jutro, ko vstanem najprej roke umijem ... pojma nimam zakaj, tako se pač vstane :-)

striti pravi ...

dobervečer,
recimo tale "tko se dela", je mensezdi v pasivu. Pasiv pa nekak pomen, da se nekaj dela nekam brez pretiranega nategovanja možgan. to je kokr ena prijetna travnata polica na strmem skalnetem terenu, kokr topel kakav pa topla deka pozimi. kokr en počitek za možgene osebkov, ki morajo dandanes čist preveč mislt. da loh sam nekam udobno parkiraš svoj roverbrain in rečeš, tola se bo brez problema rešilo, sej tko se dela.
in lahko noč

Vanja pravi ...

@Vale: ti packa, bogve kaj ponoči v sanjah počneš, da si moraš zjutraj roke umivat?! No, al pa tud ne v sanjah...
@Polonastri: "Tko se dela" je torej zelo priročen rek. Kar malo terapevtski, ne?!

adj. pravi ...

Prisežem, da sem razlog za parjenje ajdove moke pred peko nekje prebral in si ga zapomnil za kakih 7 sekund. Now it's gone. In nihče od tistih, ki sem jih imel priložnost izprašati, ne ve, zakaj je to potrebno. Samo to, da se tako dela.

Vanja pravi ...

Ja no, saj pravim: to se tako dela. Zadeva bo razjasnjena takoj ko mi uspe na telefon dobiti babico. Samo najbrž bo trajalo ene pol dneva, da bo dvignila telefon. Se še ni navadila na to, da prenosnika lahko odnese sabo na vrt.

Vanja pravi ...

"To se tako dela." je rekla babi! :-(