sobota, maj 24, 2008

Imenitno sobotno kosilce

Poznomajski čas je tak čas, ko se na vrtu že najde kaj užitnega in če je vreme lepo, se priprave kosila lahko lotimo kar na prostem - le streljaj od vrta.
Na vrtu sem nabrala redkvice, solato, drobnjak in rabarbaro, vse ostale sestavine pa so se že nekaj časa valjale po hladilniku, torej so kar klicale po tem, da jih nekdo (to se pravi jaz) spremeni v kosilce. Iz hladilnika sem privlekla tofu, kateremu je rok uporabe potekel pred nekaj dnevi, kar pomeni, da je še vedno užiten ter šparglje, ki bi jim "rok uporabe" potekel v naslednjih dneh, ter jajce, kateremu rok uporabe še ni in še tudi nekaj časa ne bi potekel. Aja, ker smo (boste) kuhali rižoto, sem potrebovala (boste potrebovali) še skodelico riža. V mojem primeru neoluščen basmati riž, katerega je sicer potrebno kuhati malo dlje (40 minut), a nič zato - medtem ko se riž kuha lahko opravimo veliko drugih reči.

Najprej je potrebno oprati in narezati zelenjavo. Zelene beluše v spodnji tretjini olupimo in narežemo na cca. 3 cm dolge palčke - vrhove in stebla med seboj ločimo, kajti v rižoto bomo najprej fliknili stebla, saj se le-ta kuhajo malo dlje kot vršički. Nato operemo in narežemo rabarbaro.

Če nas med pripravo moti sončna pripeka, si na glavo poveznemo priročen klobuk - rabarbarin list:

Rabarbaro osladkamo z dvema žlicama mascavo sladkorja, zalijemo z vodo in kuhamo toliko časa dokler ne postane mehka oz. dokler ne začne kazati da bodo stebelca razpadla.


Še preden pa se lotimo pranja in rezanja zelenjave, v posodo nalijemo vodo, ki jo malo osolimo. Razmerje voda: riž mora biti 2:1. Ko voda zavre vanjo stresemo riž, ogenj naravnamo na minimum in pokrito kuhamo 25 minut - če ne bo pokrito se bo riž zaradi pomanjkanja vode prismodil. Po 25 minutah noter fliknemo stebelca belušev. Nič ne de, če je večina vode že povrela in so beluši naloženi povrh riža - skuhali jih bomo v sopari in bodo zato še toliko boljši. Po osmih minutah v lonec vržemo še vršičke, rahlo osolimo, dodamo začimbe po želji (sama jih ne dodam kaj dosti, ker nočem da zakamuflirajo okus belušev), prelijemo z malo olivca in kuhamo nadaljnjih sedem minut. Ugasnemo, rižota je kuhana. Metem skuhamo še jajce za na solato. Potem na olju popečemo tofu, katerega med peko zalijemo s svetlo sojino omako. Tofu potresemo po rižoti, vse skupaj pa okrasimo z drobnjakom.

Na že začinjeno zeleno solato narežemo jajce, redkvice in drobnjak.

Evo, takole pa je na koncu izgledalo naše kosilce!


Nič ni ostalo.

P.S. Del kompota lahko precedite, precejeni tekočini pa dodate ohlajen rooibosh čaj in limono.

9 komentarjev:

nta pravi ...

njami!

spela pravi ...

zelo slastno. vsaj solata in rižotka, rabarbara pa nimam pojma, kakšnega okusa je

Pulona pravi ...

Tole izgleda mljask...

Anonimni pravi ...

Kul nož na 3. fotki.

Vanja pravi ...

Špela, če ne veš kakšen okus ima rabarbara, jo moraš nujno poskusiti. Je namreč zelo osvežilna, torej kot nalašč za vroče poletne dni.
V prihodnjih dneh objavim recept za rabarbarin žele! :-)

P.S. Rabarbaro dobiš na tržnici. V postu sem pozabila napisati, da je potrebno s stebel olupiti povrhnjico.

Anonimni pravi ...

Dober tek. Je bil :-) Kot otrok sem imela zelo rada rabarbarin kompot. Še boljše pa je bilo glodanje rabarbarinih stebelc direkt iz vrta. Potem sem malo pozabila na to, da rabarbara obstaja. Klobuk mi je všeč :-)

spela pravi ...
Avtor je odstranil ta komentar.
spela pravi ...

bom naredila :)
sem pa danes preplonkala tvojo solatko. so se mi prav sline cedile po njej...

Vale pravi ...

mmmmmmm rabarbara in kompot iz nje. Na Koroškem jo imamo še vedno. Velikanski grm. mmmmmmm