sreda, april 04, 2007

Po kakšnem ključu izbiramo bloge, katere beremo?

Blogerji se povečini veliko razpisujemo na temo »Zakaj pišem blog?«. Zakaj oz. po kakšnem ključu pa izbiramo tiste, ki jih beremo? Bloge, ki jih berem imam uvrščene v naslednje kategorije:
Najprej so tu blogi, ki jih prebiram že odkar blogam: Hirkani, Zvita, Missnymphee, Kisla glista, Ruth… pa še kar nekaj bi se jih našlo. Tistih "še kar nekaj" niti nimam na blogrolli, ampak do njih občasno dostopam iz povezav tu naštetih blogerjev.
Kasneje sem odkrila Pozicionirano – njo uvrščam v kategorijo "kao" ženskih blogov. Mogoče že po defaultu – zaradi naslova. Preko nje sem našla Ukročeno, katere razmišljanje bi lahko označila kot "blizu mojega". Pa še rada kuha za povrhu vsega. Ukročeno bi potemtakem lahko vtaknili tudi v kategorijo kuharskih - v podkategorijo :-). Pred nedavnim sem odkrila m., ki pa se drži bolj zase. To, da se drži bolj zase pravim zato, ker nima blogrolla. Njeni posti se mi zdijo zelo "like me". Ob njih si včasih mislim: "če bi jaz tole napisala, bi napisala podobno". Potem so tu še tisti, ki nase opozorijo s tem, ko na mojem ali pa tudi kakšnem drugem oddajo zanimiv komentar in s tem pritegnejo pozornost ...
Prav posebna kategorija so kuharski blogi. Teh običajno ne prebiram vsak dan, ampak recimo enkrat na teden. Avtorje teh blogov občudujem, ker so tako vestni, da vedno vse lepo pofotkajo in nam potem vse skupaj pisano (pisano z besedami in s pisanimi fotografijami) predstavijo ter tako z nami delijo svoje čarovnije.
Blogi, kjer prevladuje humor posebne vrste – takoimenovani šarf blogi: Bitchs(k)weetovci imajo res svinjski smisel za humor - "D' kajnd Aj lajk". Včasih pokukam tudi k Ziggyu. Včeraj sem se ob branju njegovega posta o velikonočnih frustracijah neizmerno zabavala.
Potem so tu blogi ljudi, ki jih poznam »od vedno«: Ntica in Nininica (novopečeni mami). Zanimivo je brati ljudi, ki jih poznaš in vidiš, kaj se z njimi dogaja, kljub temu, da z njimi nisi v nekem stalnem kontaktu. Preko Nte sem našla Lili (prav tako novopečena mamann) in Polono, ki me vedno znova nasmeji – njo bi recimo tudi uvrstila v kategorijo humornih blogov. Ntica, Nininica in Lilita pa spadajo v kategorijo starševanja. Ko že govorimo o starševanju, ne smemo pozabiti na Hirkani.
Naslednja kategorija: literarni blogi.Jih ni veliko. Berem samo Zvitinega. Sadovnjak me vedno odpelje v nek drug svet...
Ena zanimiva kategorija so fotoblogi. Heraki ima naprimer sposobnost, da iz vsega, česar se podstopi fotkat naredi nekaj všečnega. Tudi iz stekleničke glukoze recimo…
Blogi, ki jih ne maram in tudi ne berem, so tisti v stilu: gučijeva torbica in pradina očala: »Danes sem se pa kopala v šampanjcu.« Včeraj sem naletela na enega takega. Nevšečno.
Potem pridejo na vrsto še recimo jim zdraharski blogi: To je kategorija blogov, na katerih se ljudje veliko kregajo. Na take bloge uč vržem iz firbca. Ponavadi se komaj zadržim, da ne oddam komentarja, če pa že, poskušam biti čimmanj "oštra" in zoprna. Zanimivo je, da zdraharji vedno trdijo, "da oni to niso". Značilno zanje je med drugim tudi to, da imajo vedno svoj prav in nikoli ne popustijo, četudi se v očeh drugih pogosto smešijo. Na tem mestu predlagam enotedenski bojkot zdrah v stilu "no comment", saj: »Kdor molči, desetim odgovori«. Ker nočem biti žaljiva, naslova dotičnega bloga ne bom navedla, pa naj si zdraharji tega še tako močno želijo…
Informativni blogi mi nadomeščajo časopis, katerega sem včasih rada prebirala (dokler ni postal desnosredinsko usmerjen). Primer dobrega informativnega bloga je Drugi dom - tu zvem vse dnevne novice. Potem je tu še Medijski watch dog. Ampak ta je že več kot zgolj informativen…
Kategorija provokativnih: Ateistek recimo. Sem naletela še na nekaj njemu podobnih, pa se jih zdajle ne spomnim. Sicer pa ateistek ni samo ateistek, ampak spada tudi med okoljsko zelo osveščene in njegovi posti na to temo so vedno zelo dobro napisani. Provokativni blogi znajo biti jako zanimivi in na njih človek velikokrat prebere kakšna življenjsko pomembna dejstva. Uč vržem tudi na Kontra.
Filmskih blogov je premalo: Meni je všeč 1001 film.
Naj vse skupaj strnem v en stavek: Rada berem ljudi, ki imajo kaj pametnega za povedat, so domiselni, z dobrim smislom za humor, razmišljajo s svojo glavo, imajo dodelano osebnost in s tem svoj pogled na svet in znajo svoje mnenje tudi suvereno zagovarjati.

P.S. Pogrešam pa bloge s področja muske in literarnih recenzij. Kakšen predlog?
P.S.S. Svežepečeni blog v rubriki foto: no.photo.shop

8 komentarjev:

ambala pravi ...

Zanimivo, kako so prvi blogi predvsem blogi žensk...

Vanja pravi ...

Ja, rada berem ženske bloge. Za razliko od ženskih revij :-)

Ruth* pravi ...

Joj, niti ne vem kje začeti. JAZ TUDI RADA KUHAM! Vendar, poglej ... v vsem pa ne morem delati konkurence ;))
Nič, bojm pekla in pekla. Kuhala in pekla in objavljala svoje slikice in umotvorine. Brez kuhinje ne morem. ;)

Vanja pravi ...

Pa kaj zanimivega scmari! Kaj takega, česar še ne poznamo!

adj. pravi ...

Tudi jaz raje berem ženske bloge. :)
Za razliko od ženskih revij, jasno!
Hvala za linkanje, Kameleonka.

Vanja pravi ...

Hvala tudi tebi!

ambala pravi ...

Zakaj pa raj ženske bloge? Če sem lahk siten?

Vanja pravi ...

Kaj pa vem. Nima nobene veze s kakršnokoli selektivnostjo. Itak sveta ne delim na ženskega in moškega. Slučajno večino blogov katere berem pišejo ženske... In ne, nisi siten :-)