ponedeljek, november 13, 2006

Na sončni strani alp

"Burnin' love" ali "Burnin' heart"... Novi slogan bo zagotovo dosegel svoj namen - naša država bo v svetu še naprej ostala neopažena. Škoda. Tako dolgočasen je tale slogan, da človek ob zazrtju vanj samo zdolgočaseno zazeha. Prva stvar, ki mi je ob pogledu nanj prišla na misel: "Kje sem že tole videla?" Kaj hitro so se mi pred očmi prikazale, kartice s počitnic - običajno je bil love v Slovenia močno prečečkan s kakšnim kemičnim svinčnikom. Tisti "bolj domiselni" so namesto besede love narisali srček. Ideja! Lahko bi združili novonastali slogan in logotip ter s tem dobili "two in one". Kar se pa logotipa tiče: bolj "voja(nšev)ški" bi že težko bil - na tistem temnomodrem ozadju deluje uniformirano - strogo, kljub temu, da deloma vsebuje tudi mehke linije. Narejeno "na prvo žogo" - Triglav, ki se preliva v lipov list (kar se mene tiče, klele ne vidim nobenega lipovega lista - sorry, but I must be blind?!). Vidim nek rožiček srčka rahlo zasukan v levo (čudi me, da ni zasukan v desno, glede na čase v katerih smo - mislim da bi bilo potrebno logotip še malce sfrizirati). Kar se grafičnega oblikovanja tiče, to ni ravno moje področje, znanja imam toliko, kolikor sem se ga pač lahko nalezla v tistem semestru ko smo imeli na urniku predmet grafika za arhitekte, vendar imam poleg tega dobro vizualno percepcijo. Tako da, če mene vprašate, temnomodra res ni preveč reprezentativna za neko državo, ki je tako mnogovrstna - in če že hočete pisana - kot ravno Slovenija. Kakšne živahnejše (in s tem opaznejše) barve bi prav gotovo pripomogle k večji prepoznavnosti logotipa in zapomnljivosti le-tega. Najbrž nas bodo še naprej zamenjevali s Slovaško...
Kar pa me pri celi stvari moti veliko bolj kot temnomodro ozadje logotipa, je ozadje natečaja. Ker namreč, kot že nekaj dni vemo, je tovariš Janša kapo z omenjenim sloganom nosil še pred zaključkom natečaja?! Na tem mestu se pojavi vprašanje: kako se lahko na javni anonimni natečaj prijavi nekdo, katerega ideja je znana že vnaprej in potem celo zmaga?! Ker meni se zdi, da klele nekaj ne štima! Na strani RTVSLO piše, da gre za najbolj liberalen razpis. Hm, bi rekla, ja...
Po drugi strani pa me tolaži to, da ga bomo verjetno v roku desetih let zamenjali - kot se je zdaj zgodilo z "warholskimi" rožicami Kranjčeve, ki (si upam trditi, da tako kot bodoči logo) niso kaj prida doprinesle k razpoznavnosti Slovenije - čeprav, bile so vsaj pisane če že drugega ne.
Ena od možnih interpretacij novega slogana in logotipa: V Sloveniji živijo ljudje gorečih src. V prostem času hodijo na Triglav. Radi se kregajo - včasih v navalu jeze drug drugemu govorijo grde besede, ki se kot oster predmet zarinejo globoko v srce. Najpogostejši vzrok smrti V Sloveniji so bolezni srca in ožilja. Prebivalci Slovenije (vključno s predsednikom vlade) so zaljubljeni in zelo radi poslušajo skladbo Donne Summer z naslovom: "I feel loooooooove" (v turbofolk priredbi seveda)...
Za vse nostalgične: včasih smo gledali tole! Se mi kar oko orosi ob tem spotu - čeprav malček patetičen (kot naj bi tak oglas itak po defaultu bil) - lep je in všečen in še danes bi bil primeren za predvajanje. Ko ga gledam zdaj, po tolikih letih, mi predvsem prikliče spomne na lepo in brezskrbno otroštvo. Ko so ga začeli vrteti, sem si strašno želela it pogledat kje so ga posneli in potem sem bila, ko smo prišli tja, razočarana, ker ob cesti ni bilo tiste velike rumene table. In še sedaj se, vedno kadar pridem v Logarsko, spomnim na to reklamo...

Ni komentarjev: