sobota, julij 10, 2010

Za zaprtimi vrati


Včeraj, danes, ter v ponedeljek sem bila/bom prisiljena preživeti šest ur na dan skupaj s desetimi popolnimi tujci. Delavnica katero obiskujem, sodi v okvir programa za samozaposlovanje, izvaja pa jo podjetje, ki sodeluje z zavodom za zaposlovanje. Pustimo vsebino delavnice, ta je itak "za en drek", res ne vem zakaj ne morejo upravičiti tistih 18 ur na način, da bi udeleženci imeli kaj od tega, ne pa da le potegnejo denar?! Skratka, med ždenjem in dolgočasenjem sem se imela čas ukvarjati z razmišljanjem o ljudeh, o različnosti kot taki, predvsem pa o različnosti nekih, recimo temu ne po lastni volji, naključno izbranih ljudi, ki tvorijo skupino. Zanimivo, ampak dotična naključno izbrana skupina je zaobjela tako mnogovrstne tipe ljudi, da bi jih bolj ne mogla!
Ste kdaj opazili, da ima vsaka, ampak čisto vsaka skupina enega zoprneža pametnjakoviča, ki ima glavno besedo (ponavadi poleg tega še obupno izgleda)?! No, tale naš nabriljantiran polizan dolgolasec s čopom sestavljenim iz "velnčkov" in obrazom neandertalca, je skorajda prevzel vlogo vodenja seminarja. Pravzaprav ga je za to, z besedami "Mi boste malo pomagal, saj sva iz iste profesije!" oklicala sama izvajalka sama. Revica. Da je bila mera polna, je začel ta zoprnež pametnjakovič po petih urah, poleg pametovanja v stilu "ženske - moški" (najbrž na tem mestu ni potrebno posebej poudarjati, da taka pametovanja naravnost obožujem), pripovedovati šale! Bizarno! Gremo naprej: ni hudič, da vsaka skupina ne bi imela nekoga, ki je konstantno tiho, ko pa že spregovori (seveda je to le takrat ko je vprašan), govori tako potihem, da se ga skoraj ne sliši. Potem je tu še klevetač. Klevetač vseskozi razlaga koga pozna ter kdo je za kaj kriv in s kom se je ta, ki je kriv združil in kakšen je bil preden se je združil s to dotično osebo in postal kriv. Nato je tu še simpatična gospa z juga - sicer hvatalka krivin, ki bo odprla čistilni servis. Gospa že po treh urah izvajalki programa precej drzno predlaga naj z delavnico kar zaključimo in gremo domov - saj menda ne bo nihče izvedel! Potem je tu še seksapilna prevajalka, ki se spogleduje z zoprnežem pametnjakovičem. Poleg spogljedljivke sedi oseba, ki bo rešila svet: "Vse je fajn, vse je lepo, vse izhaja iz srca, če dobro misliš ti bo uspelo in stranke bodo kar same od sebe prišle k tebi, nobene reklame ne rabiš!" govori in krili z rokami. "Moje vodilo bo princip ženskega razmišljanja, intuicija, katero smo ženske izgubile..." razlaga naprej. V dveh dneh našega skupinskega druženja si nisem uspela priti na jasno, kaj bo njena dejavnost, ki jo imenuje "Delovanje iz srca" pravzaprav zajemala. Še ena izmed množice tistih, ki tečejo z volkovi... Naslednji je geek, ki mu na obrazu piše da je geek (no ja na nogah tudi, saj je obut v luštne geekovske štumfke), poleg tega nenehno tipka v telefon ter šari po netbooku (do danes nisem vedela da taka reč obstaja - za vse nepodučene: netbook je neka cheap verzija notebooka). Naslednja je priletna naivna psihologinja, ki še nikoli ni delala v svojem poklicu in trdi, da na področju svetovanja nima konkurence. Potem ko ji vsi zatrdimo, da konkurenco ima, gospa zatrdi, da je pa ravno v svojem kraju nima. Aaaa?! Povejte mi, le kdo, ki je popolnom fucked up, bo šel na svetovanje k nekomu iz lastnega kraja?! Sami kandidati za vloge v kakšnem izmed filmov Emirja Kustorice, vam rečem!
Prav zanima me kaj si o meni mislijo drugi?! Najverjetneje se jim zdim jezikava, kar tudi sem. Bi bila še bolj, pa se mi ne da. Zeham, zadržujem kruljenje v želodcu, delam razno razne "to do" spiske ter razmišljam o tem kaj bom počela ko pridem domov. In kaj počnem potem ko pridem domov?! Včeraj naprimer, sem se od silne utrujenosti v posteljo zavalila ob osmih zvečer in odspala enajst ur. Dolgočasje človeka neznansko utrudi. Ne, skupin pa res ne maram!


7 komentarjev:

spela pravi ...

hahaha, zelo dober opis skupine :) si jo čisto živo predstavljam, sem bila že tudi jaz v kakšni taki :D

Vanja pravi ...

Ja no, ko sem sama za sabo brala tale zapis, se mi je zdelo, da mora napisano najbrž izpasti jako zabavno. Ampak preživeti 18 ur v takšni skupini pa ni tako zelo zabavno. :)

Nataša Pregl pravi ...

mi smo imeli lani samo 2 dni to izobraževanje in na srečo prav fajn "prfoksa", tako da sploh ni bil tak dolgčas. Pametnjakoviča smo imeli, bodoči čisilni servis tudi, spogledljive prevajalke pa ne (sem poročena, madona!) :-) Imeli smo tudi eno bodočo uspešno podjetnico, ki bo odprla "urgenco za nohte", ker itak vemo, kakšna drama je, če se ženski zvečer zlomi noht in mora počakati do jutra, da ga gre popravit h kozmetičarki. No, ona bi to zrihtala zofort, pokličeš, letiš k njej sredi noči, življenje je spet lepo.

A ne? :-)

Vanja pravi ...

Haha, kaj pa ščipalnik in pilca v kozmetični torbici?! Če bi sodili po meni, bi vse take gospe z urgencami za nohte že v štartu propadle. :) Ampak jaz itak nisem merilo, tako da si upam napovedati, da bo gospe biznis prav fajn laufal. :)

Anonimni pravi ...

moje cvetke so bile šola za pse, podkovanje konja in ozdravljenje travm s plesom v 10 minutah. 2 prevajalki.
to kar so hoteli, da si na vsak način zapomnemo, je blo pa: 1.kupec je kralj in 2. posel je končan, ko je denar v žepu.
državi se ne sanja, kam meče dnar.

Vanja pravi ...

Nam so hoteli na vsak način vcepiti v glavo, da potrebujemo stalne stranke. Ko sem gospe poskušala razložiti, da je vsak posel sam zase specifičen ter da konkretno v mojem poslu ni stalnih strank, me je debelo pogledala in vprašala kako to mislim. Na moje vprašanje "A vi vsakih pet let na novo opremite stanovanje" sicer ni odgovorila s pritrdilnim odgovorom, me je pa vseeno poskušala še naprej prepričevati da potrebujem stalne stranke. Bob ob steno, kot fjakarski konji so! Res je, državi se sanja ne kam meče denar...

Vale pravi ...

13 let delam poslovne načrte, finančne analize, analize profitabilnosti, ipd. in ko sem odpirala s.p., me je "država", ko sem hotela dobiti subvencijo, napotila na te delavnice. Oprostite prosim, ampak kvečjemu jih lahko jaz naučim kako se odpira podjetje in pripravi finančni načrt, ne pa oni mene. In najhujše je to, da na teh delavnicah filajo prisotne z vsemi neumnostmi, na ovire, na katere bodo naleteli, ko bodo odprli s.p. pa ne opozorijo. Morda bom pa organizirala brezplačno protidelavnico.